Wednesday, December 12, 2007

زبان

هوالمحبوب
سلام. امروز داشتم الكي وبگردي مي كردم كه يه وبلاگ عربي ديدم. نويسنده يك دختر مصري بود. دوست داشتم مي تونستم بفهمم چي نوشته. نه اينكه وبلاگش ظاهر خاصي داشته باشه، فقط كنجكاو بودم روزمرگي هاشو مي تونستم بخونم.
دارم برنامه ريزي مي كنم فرانسه ياد بگيرم. چون تا به حال نشده كه يك فيلم يا يك ترانه يا يك جمله فرانسوي رو بشنوم و از ته دل حسرت بخورم كه چرا نمي فهممش! زبان فرانسوي يجور شيريني داره كه براي من خيلي جذابه. يك بار وقتي 10،12 ساله بودم مادرم برام معلم فرانسه گرفت. ولي اصلاً نتونستم باهاش كنار بيام. البته اونموقع تازه داشتم انگليسي رو درست و حسابي ياد مي گرفتم و يجورايي اين دوتا زبون رو با هم قاطي مي كردم. از طرفي هم معلمم از همون اول ديكته كلمات رو ميذاشت جلوم و خب ديكته فرانسوي خيلي پيچيده است ! تو هر كلمه يه تعدادي حروف هستند كه نمي دونم چه نقشي بازي مي كنن!! چون هيچ رقمه تلفظ نميشن! خلاصه اون تجربه اصلاً جالب نبود. شايد الان كه ديگه با انگليسي درگير نيستم بتونم يه زبون ديگه رو ياد بگيرم و البته تصميم دارم تا اونجايي كه ميشه نوشتن رو عقب بندازم! منظورم اينه كه فعلاً فقط فهميدن و حرف زدن به فرانسوي برام جالبه. خوندنش باشه برا وقتي كه يكم با كليّت قضيه كنار اومده باشم!
زبان خارجي ياد گرفتن با اين همه اما و اگر و شرط، نوبره واللا!!!
..................................
تو اين مدتي كه نمي نوشتم كلي حرف تو گلوم گير كرده بود ولي يجورايي همشون تاريخ مصرف گذشته شدن. حيف.

2 نظر:

Anonymous Anonymous گفته...

سلام
من مترجم زبان عربی هستم
برای ما که فارس هستیم آموزش زبان بسیار سخت و پیچیده عربی شاید راحت تر از هر زبان دیگری باشه چون سختی های این زبان مال قواعده و برای صحبت کردن فقط کافی چند تا لغت یاد بگیری بقیه کلمات اکثرا با فارسی مشترکه
برای مثال اگر بخوای با کسی سلام و احوال پرسی کنی می گی: سلام علیکم ( تا اینجاش که فارسی بود ) جواب می ده : و علیکم السلام ( اینجا فقط و فارسی نیست !!! ) می گی : کیف الحال ( این کیف را فکر می کنم ترکها زیاد استفاده می کنن کیفین احوالین یا یه چیزی تو این مایه ها به هر حال معنی چطور می ده حال هم که همون حاله ) جواب می دی الحمد لله که خوب این یکی هم فارسیه این یه مثال ساده بود فقط برای اینکه تشویقت کنم زبان بعدیت عربی باشه
خوب باشی و موفق

12/12/07 13:24  
Blogger Mohammad گفته...

تجربه ياد گرفتن زبان جديد(اون هم تو سن و سال ما) تجريه خيلي قشنگيه.
درست مثل تكرار روز‌هاي اول مدرسه!
گمان هم نمي‌كنم فرانسه رو بشه بدون ديكته و نوشتن‌اش ياد گرفت.
يه چند وقت كه مثل كلاس اول نظام قديم قديم مشق نوشتيد راه مي‌افتيد!
من كه امتحان كردم و جواب داد.

16/12/07 11:32  

Post a Comment

<< صفحه اصلی